ALGEMENE VOORWAARDEN
DIENSTVERLENING VIRTUAL ASSISTANT
Van:
CreaVa
Hellingstraat 25
8391AC Noordwolde
KVK: 81311117
BTW-id: NL003559937B31
Hierna te noemen Virtual Assistant, CreaVa of opdrachtnemer
Op alle opdrachten die wederzijds mondeling, schriftelijk (op papier of digitaal) of per e-mail zijn geaccepteerd, zijn de hierna genoemde voorwaarden van toepassing.
Artikel 1 – Toepasselijkheid van deze voorwaarden
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding en iedere overeenkomst, voor zover van deze voorwaarden uitdrukkelijk en in schriftelijke overeenkomst is afgeweken.
Artikel 2 – Offertes
1. Een opdracht wordt aangenomen op basis van een projectprijs of los uurtarief. Het projecttarief wordt vooraf in samenspraak vastgesteld.
2. In offertes en overeenkomsten vermelde prijzen zijn exclusief 21% BTW en in euro’s tenzij nadrukkelijk anders is aangegeven.
3. In offertes en overeenkomsten worden de opdrachtbevestiging en uitvoering verricht op basis van een inspanningsverplichting.
4. Een offerte heeft een geldigheidsduur van 30 dagen, tenzij anders vermeld. Na het verstrijken van deze termijn kan CreaVa de offerte aanpassen.
Artikel 3 – Duur van de overeenkomst en opzegtermijn
1. De overeenkomst tussen Virtual Assistent en de klant wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.
2. Beide partijen kunnen de overeenkomst schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van twee (2) maanden.
3. Indien de klant de overeenkomst opzegt, blijven de betalingsverplichtingen voor de reeds geleverde diensten onverminderd van kracht.
4. Bij voortijdige opzegging door de klant zonder naleving van de opzegtermijn, is Virtual Assistent gerechtigd een vergoeding te vragen die overeenkomt met het bedrag voor twee maanden dienstverlening.
Artikel 4 – Uitvoering van de overeenkomst
1. Virtual Assistant zal de werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Virtual Assistant aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Virtual Assistant worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Virtual Assistant zijn verstrekt, heeft Virtual Assistant het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten in rekening te brengen.
3. Virtual Assistant is niet aansprakelijk voor schade, welke van aard ook, ontstaan doordat Virtual Assistant is uitgegaan van de door de opdrachtgever verstrekte onjuiste gegevens.
Artikel 5 – Wijzing van overeenkomst
1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering het noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Virtual Assistant zal opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.
3. Indien de wijziging of aanvulling op de overeenkomst kwalitatieve consequenties heeft, zal Virtual Assistant de opdrachtgever hierover van tevoren inlichten.
Artikel 6 – Geheimhouding
1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhoudingsplicht blijft ook na beëindiging van de overeenkomst van kracht.
Artikel 7 – Intellectueel eigendom
Alle door Virtual Assistant geleverde diensten, waaronder rapporten, adviezen, en andere documenten, blijven het intellectueel eigendom van CreaVa.
2. De klant krijgt een beperkt, niet-overdraagbaar recht om de geleverde producten en diensten te gebruiken, uitsluitend voor de eigen interne bedrijfsvoering.
3. CreaVa behoudt het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden worden gebracht. Denk hierbij aan de opgedane kennis van systemen. Het intellectueel eigendom van de kennis blijft te allen tijde in eigendom van de opdrachtgever.
Artikel 8 – Ontbinding van de overeenkomst
1. De vorderingen van CreaVa op de opdrachtgever zijn onmiddellijk opeisbaar in geval van faillissement of (voorlopige) surseance van betaling van opdrachtgever.
2. In het hierboven genoemde geval is Virtual Assistant bevoegd de verdere uitvoering van de overeenkomst op te schorten, dan wel tot ontbinding van de overeenkomst over te gaan, één en ander onverminderd het recht van Virtual Assistant schadevergoeding te vorderen.
3. Mocht er onenigheid ontstaan of is opdrachtgever of Virtual Assistant niet meer tevreden over de samenwerking/uitvoering van werkzaamheden hebben beide partijen het recht de overeenkomst per direct te ontbinden.
Artikel 9 – Gebreken; klachttermijnen
1. Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen vijf (5) werkdagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk of mondeling te worden gemeld aan Virtual Assistant.
2. Indien een klacht gegrond is zal Virtual Assistant de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de opdrachtgever zinloos geworden is. Dit laatste dient door de opdrachtgever kenbaar gemaakt te worden.
Artikel 10 – Tarieven
1. Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst een vast tarief overeenkomen. Het tarief is altijd exclusief BTW, reisuren, reiskosten en verblijfkosten, indien anders aangegeven.
2. Indien geen vast tarief / vast aantal uren wordt overeengekomen, zal het tarief worden vastgesteld op grond van werkelijk bestede uren. Het tarief wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Virtual Assistant, geldende voor de periode waarin de werkzaamheden worden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is overeengekomen.
3. CreaVa behoudt zich het recht voor om jaarlijks per 1 januari de tarieven te herzien en aan te passen. De klant zal ten minste een (1) maand van tevoren schriftelijk worden geïnformeerd over eventuele tariefwijzigingen.
Artikel 11 – Betaling
1. De facturering van opdrachten die zijn uitgevoerd op basis van een uurtarief of projectprijs geschiedt achteraf. Of bij vaste uren, rond de 20ste van elke maand.
2. Betalingen dient te geschieden binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum. Na het verstrijken van de in de ingebrekestelling genoemde termijn is de opdrachtgever in verzuim; de opdrachtgever is vanaf het moment van in verzuim treden over het opeisbare bedrag de wettelijke rente verschuldigd.
3. CreaVa behoudt zich het recht voor om de dienstverlening op te schorten totdat de volledige betaling is ontvangen.
4. Bij het uitblijven van betaling binnen de gestelde termijn behoudt CreaVa zich het recht voor om zonder verdere aankondiging de overeenkomst te ontbinden en eventuele openstaande opdrachten per direct te staken.
5. In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de opdrachtgever zullen de verplichtingen van opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar zijn.
Artikel 12 – Incassokosten
Is de opdrachtgever in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoeningen in en buiten rechte voor rekening van opdrachtgever.
Artikel 13 – Aansprakelijkheid
1. De opdrachtnemer kan niet door de opdrachtgever (of derden) aansprakelijk worden gesteld voor schade voortvloeiende uit de uitgevoerde werkzaamheden. De opdrachtgever is zelf verantwoordelijk om te allen tijde het opgeleverde werk te controleren op onrechtmatigheden.
2. De opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die hij, al dan niet naar aanleiding van een advies van de opdrachtnemer maakt.
3. De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade is te wijten aan opzet of grove schuld van Virtual Assistant.
4. De aansprakelijkheid van CreaVa is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat door de beroepsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, indien van toepassing, dan wel tot maximaal het factuurbedrag van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Artikel 14 – Overmacht
1. In geval van overmacht is CreaVa niet gehouden aan haar verplichtingen uit de overeenkomst indien zij hierin verhinderd wordt door omstandigheden buiten haar wil.
2. Onder overmacht wordt mede verstaan storingen in het internet, IT-systemen, externe hacks of andere onvoorziene technische problemen die de uitvoering van de diensten onmogelijk maken.
3. Indien Virtual Assistant bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is zij gerechtigd het reeds uitgevoerde cq. uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren en is de opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen. Dit geldt echter niet als het reeds uitgevoerd cq. uitvoerbare deel geen zelfstandige waarde heeft.
Artikel 15 – Geschillen
1.Op alle overeenkomsten tussen Virtual Assistent en de klant is het Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen voortvloeiend uit de overeenkomst zullen in eerste instantie in onderling overleg of middels bemiddeling worden opgelost. Indien dit niet mogelijk blijkt, zullen geschillen uitsluitend beslecht worden door de bevoegde rechter in het Arrondissement te Den Haag.